Robinenkellyforum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Muse concert 09/03/2016

4 posters

Go down

Muse concert 09/03/2016 Empty Muse concert 09/03/2016

Post by Robin Thu Feb 04, 2016 12:25 pm

Mensen, het is gelukt! Jasmin en ik hebben kaartjes voor de Muse Drones Tour in de Ziggo Dome op 9 maart! Confetti

Na veel uren op marktplaats en ticketswap te hebben rondgedwaald, is het mij vanochtend gelukt om via ticketswap 2 zitplaatsen te bemachtigen. Ik heb er superveel zin in!  Very Happy

Muse concert 09/03/2016 Muse-drones-world-tour-2016
Robin
Robin
Senior
Senior

Posts : 512
Join date : 2015-12-20
Age : 29
Location : Leiden

https://robinenkelly.forumotion.com

Back to top Go down

Muse concert 09/03/2016 Empty Re: Muse concert 09/03/2016

Post by Resi Thu Feb 04, 2016 11:47 pm

affraid
Woaaahhhh super tof!!!! cheers cheers cheers cheers cheers
Resi
Resi
Junior
Junior

Posts : 179
Join date : 2015-12-20
Age : 27
Location : Hoofddorp

Back to top Go down

Muse concert 09/03/2016 Empty Re: Muse concert 09/03/2016

Post by Kelly Fri Feb 05, 2016 5:42 pm

Shocked Shocked
Ik wil ook!!! Sad Gefeliciteerd en alvast veel plezier!
Kelly
Kelly
Senior
Senior

Posts : 646
Join date : 2015-12-20
Age : 22
Location : Hoofddorp

Back to top Go down

Muse concert 09/03/2016 Empty Re: Muse concert 09/03/2016

Post by Jasmin Fri Mar 11, 2016 7:46 pm

Our trip to muse!
Na een dagje school, guest lectures en Julia’s pasta gingen we op weg naar de Ziggo Dome. Toen we bij de halte Amsterdam Bijlmer Arena uitstapten, gingen we eerst naar de Burger King om avondeten te bemachtigen. De BK zat stampvol met, naar ons vermoeden, MUSE FANS! Er was geen zitplek meer en nauwelijks staplek xD dus gingen we snel weer weg. Buiten volgden we de mierenlijn aan mensen richting de Ziggo Dome. Eenmaal aangekomen bij de Ziggo Dome konden we voorsorteren in verschillende secties van de Dome. Hier was het even spannend omdat we eindelijk de validiteit van onze kaarten zouden checken. Nou, gelukkig werkten ze want anders had ik dit niet kunnen rapporteren!  Razz  Na de kaartencheck bij de deur kwam meteen de security check, mensen werden of gefouilleerd of hun tassen werden gecheckt. Ik moest mijn tas openen en de dop van mijn fles weggooien :S (I don’t know why, misschien zodat we geen volle flessen kunnen gooien à la Justin Bieber? ... Who would do that to MUSE?) Anyway, garderobe was gratis maar daar maakten we maar geen gebruik van en dat is maar goed ook want aan het einde van de performance was het daar ongelofelijk druk. We kwamen aan op onze plek, South ring, blok 210, rij 5, stoelen 310 en 311 volgens mij. We zaten erg hoog en konden dus alles zien wat er in de zaal gebeurde, super chill was dat. De podium was in het midden van de zaal, het was rond en had vier pijlen erop en het kon draaien. Aan twee kanten van de ronde podium waren nog twee lange stukken podium, met aan elk uiteinde een bredere deel. Aan het plafond hing een soort platform en daarop stonden grote plastic/glazen bollen. Na een tijdje wachten, we waren daar best vroeg aangekomen, begon het voorprogramma plotseling te spelen en werd het donkerder in de zaal. Nothing But Thieves speelde eerst. Ik wist niet wat ik moest verwachten omdat ik alleen maar Tripswitch van ze kende omdat die de hele tijd op de radio gespeeld werd en ik daar echt ziek van aan het worden was. But I was pleasantly surprised. Niet alleen kunnen ze heel goed live spelen, de zanger van Nothing But Thieves kan supergoede operastyle adlibs geven tijdens zijn liedjes die gewoon echt geweldig zijn. Ik dacht eerst dat er een vrouw in de band zat want in Tripswitch waren hele hoge stukjes maar die zanger heeft net zo’n goed range als Matthew van MUSE.  I was so stunned! En zo werd ik fan van NBT.
Maar dit gaat niet om NBT, ook al waren ze erg goed. Na de voorprogramma was er best een grote pauze voordat MUSE opkwam. Maar toen het begon kwamen er eerst allemaal crew mensen om het podium lopen terwijl Dance of the Knights speelde. Daarna kwam er een engelachtige opera harmonie gezongen door MUSE. Ik begreep niet echt wat er gezongen werd maar er werden steeds woorden in kanon gezongen zoals ‘drones’, 'dead inside', etc. Tijdens dat engelachtige gezang begonnen die grote bollen aan de top licht te geven en te bewegen. Blijkbaar waren dat drones! Ze begonnen rond te zweven en daalden tot wat boven de podiumhoogte. Daar vormden ze een rij en toen begon MUSE met hun eerste lied van de set: Psycho. In het midden van de ronde podium zat de drummer en een keyboardist. De zanger en basgitarist liepen steeds rond het podium en de podium zelf draaide langzaam. Alles was on point: het gezang was perfect MUSE probeerde steeds aan alle kanten aandacht aan de fans te geven en de crowd ging wild. De awesomeness was officieel begonnen. Aan het eind van de lied waren de bolvormige drones weer naar boven gezweefd en geland op het platform. MUSE ging meteen door naar Plug In Baby. Echt noteworthy of this show is dat ze echt spetterende lichtshows hebben. Het licht doet alles op de maat en ze hebben volgens mij gebruik gemaakt van alle mogelijke effecten. Lampen bewogen alle kanten op, soms veranderden ze van kleur, soms spreidde het licht zich uit en soms was de hele zaal belicht voor een enkele seconde. Bij Dead Inside waren er 3 grote doeken aan allebei de kanten van het podium neergegooid en daar werd iets op geprojecteerd: het bleek uiteindelijk een vrouwelijk cyborg te zijn. Bij een van de volgende paar liedjes werden er opeens 6-8 grote plastic bollen/ballonnen rond gegooid op de massa beneden. De crowd liet ze rond stuiteren en stond beneden te feesten. Tot opeens de eerste ballon brak. Je hoorde meteen iedereen “ aww..” zeggen, best grappig xD. Maar tot onze verbazing zat er confetti in die zich overal verspreidde wanneer een ballon brak. Toen werden die ballonnen getarget. Iedereen begon ze hard omhoog te gooien als ze in de buurt kwamen en stuk voor stuk gingen de ballonnen... stuk. MUSE wachtte zelfs met hun volgende lied totdat de laatste ballon kapot was, waarna iedereen juichte. Toen kwam The Handler, waar ze nog een coole effect hadden gebruikt: op die hangende doeken waren nu twee handen geprojecteerd. Een aan elke kant van het podium. Aan de vingers van die handen zaten touwtjes vast en die touwtjes leken verbonden te zijn met de bassist en zanger van MUSE. Ze volgden de bandleden zelfs wanneer ze rondliepen! De vingers bewogen op maat van de muziek en zo leek het even als een MUSE poppenkast. Verder kwamen er veel supergoede populaire liedjes op like Supermassive Black Hole, Time is Running Out en Uprising. Starlight kwam ook, it was dedicated to Erica, iemand die jarig was die dag blijkbaar. Volgens mij was het bij The Globalist of Drones dat er nog een drone kwam rondvliegen, maar deze keer in de vorm van een raket! En hij vloog rond terwijl op de doeken nog meer vliegende raketten geprojecteerd werden, supercool x3. Daarna was het alweer bijna afgelopen. MUSE had spectaculair afgerond met Mercy en Knights of Cydonia, meerdere confetti kanonnen gingen af rond het podium en twee andere kanonnen wierpen slingers tot hoog in de lucht. De bolvormige drones vlogen weer rond en het publiek ging helemaal los bij de laatste twee nummers, ook Robin xD. Aan het eind werd het publiek bedankt en verdwenen de zanger en bassist toen het deel van de podium waar ze op stonden neerzakte. De drummer die de hele tijd in het midden stond bedankte het publiek voor een laatste keer en liep daarna ook naar beneden. Hij highfivede (gaf high fives aan?) nog allemaal fans terwijl hij naar backstage liep. AND THAT WAS IT.
Echt een te gekke ervaring, het was niet alleen maar een show het was echt een performance, een spektakel. 10/10 would watch again.

Setlist

1. Dance of the Knights
2. Drones
3. Psycho
4. Plug In Baby (Extended outro)
5. Dead Inside
6. Supremacy
7. The 2nd Law: Isolated System (Shortened)
8. The Handler
9. Map of the Problematique ('Who Knows Who' riff outro)
10. Supermassive Black Hole (The Jimi Hendrix Experience's 'Voodoo Child' intro)
11. Prelude
12. Starlight (Dedicated to a fan named… more )
13. Apocalypse Please
14. Munich Jam (Fast ending)
15. Madness
16. Undisclosed Desires
17. [JFK]
18. Stockholm Syndrome (Rage Against The Machine's '… more )
19. Time Is Running Out
20. Uprising (Extended outro)
21. The Globalist
22. Drones (Reprise)
23. Mercy
24. Knights of Cydonia (Ennio Morricone's 'Man With a Harmonica' intro)


Hier nog wat foto's om te helpen visualizen x3

Muse concert 09/03/2016 6a24053a3b02b1185bf12c7a11b0bae2-1457386931

Muse concert 09/03/2016 Blog_2016-Muse-Ziggo-Dome-28-582x310

Video met hoe ze begonnen met psycho in keulen, Deutschland, maar zo was het ook precies bij ons:



Last edited by Jasmin on Sat Mar 12, 2016 9:47 am; edited 1 time in total
Jasmin
Jasmin
Senior
Senior

Posts : 303
Join date : 2015-12-20
Age : 29

Back to top Go down

Muse concert 09/03/2016 Empty Re: Muse concert 09/03/2016

Post by Robin Sat Mar 12, 2016 9:02 am

Wat een prachtige uitgebreide omschrijving van een prachtig concert! Super goede impressie gegeven lieverd! Wauw, wauw, WAUW! Thumbs up

Nu weet ik zeker dat Muse mijn favoriete band is! Confetti
Robin
Robin
Senior
Senior

Posts : 512
Join date : 2015-12-20
Age : 29
Location : Leiden

https://robinenkelly.forumotion.com

Back to top Go down

Muse concert 09/03/2016 Empty Re: Muse concert 09/03/2016

Post by Kelly Sat Mar 12, 2016 9:45 pm

Dat klinkt zo geweldig!!! Ik wou dat ik erbij kon zijn. Crying or Very sad Crying or Very sad
Kelly
Kelly
Senior
Senior

Posts : 646
Join date : 2015-12-20
Age : 22
Location : Hoofddorp

Back to top Go down

Muse concert 09/03/2016 Empty Re: Muse concert 09/03/2016

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum