Robinenkellyforum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Album review topic

Go down

Album review topic Empty Album review topic

Post by Robin Sun Jun 26, 2016 5:48 pm

Hallo luitjes, in dit topic kun je een review geven van een album op de manier die je maar wilt en zo uitgebreid als je maar wilt! Zo kun je anderen enthousiast maken over een album, of juist behoeden voor een verspilde tijd. Ik geef hieronder een voorbeeld.



Album reviews:
1. Jimmy Eat World - Bleed American (2001) - Robin
2.





Album review topic Bleed-american-53b4156e9a411
Jimmy Eat World - Bleed American (2001)
Tracklist:
1. Bleed American
2. A Praise Chorus
3. The Middle
4. Your House
5. Sweetness
6. Hear You Me
7. If You Don't, Don't
8. Get It Faster
9. Cautioners
10. The Authority Song
11. My Sundown

Review:
"Bleed American" is het derde album van Jimmy Eat World en het album dat de doorbraak betekende voor deze pop punk/alternative rock band. Dit album was uitgebracht vlak voor de terroristische aanslag op de Twin Towers, waarna Jimmy Eat World besloot om de (nogal Amerika-onvriendelijke) naam van dit album te wijzigen naar "Jimmy Eat World". Maar omdat ik eigenwijs ben (en niet zo'n fan van self-titled albums) noem ik het gewoon "Bleed American". Ik geef hieronder een review per track met een zeer subjectieve rating.

Het album opent ruig met de behoorlijk boze titeltrack, Bleed American. Hoewel je eerst weggeblazen zult zijn door het gitaargeweld, zul je later merken dat het muzikaal toch ook sterk in elkaar steekt. Let vooral eens op de bridge, erg mooi. (4/5) Hierna volgt gelijk een van de beste nummers van het album: A Praise Chorus. Iets rustiger dan zijn voorganger, maar nog steeds lekker upbeat. De boodschap van dit nummer is om je leven niet passief aan je voorbij te laten gaan, maar actief te genieten. Opnieuw is de bridge weer magisch. (5/5) Vervolgens de grootste hit van de band, The Middle. Een meezingbare klassieker met af en toe countrygitaren. "It just takes some time; Little girl, you're in the middle of the ride; Everything, everything will be just fine; Everything, everything will be all right" (4/5) Your House is een korte onderbreking van het met hits beladen begin van het album, luchtig, maar geen standout track. (2/5) En nu weer verder met het echte werk! Sweetness behoort weer tot de top, probeer maar eens stil te zitten wanneer de gitaren. Zoveel energie, flinke dosis whoa oh's, welke rockliefhebber kan dit nou niet waarderen? (5/5)

Nu wordt het album even wat rustiger, en dat is totaal niets negatiefs. De prachtige ballad Hear You Me over het overlijden van een vrouw met een hart van goud. Hoe de band haar nooit heeft kunnen bedanken voor al haar hulp tijdens de onrustige begindagen van de band. "May angels lead you in" is een boodschap die zoveel meer lading krijgt zodra je weet waar het lied over gaat. Een prachtige tranentrekker. (5/5) Met If You Don't, Don't wordt het album weer iets luchtiger, niet heel bijzonder, maar nog steeds een plezierig nummer. (3/5) Get It Faster is al wat duisterder, met een stevige gitaar (3/5) en Cautioners heeft een mellow gevoel (3/5), beide leuke nummertjes. Het album eindigt een stuk rustiger dan het begon met het vrolijke The Authority Song (2/5) en het emotionele My Sundown. (2/5)

Al met al is "Bleed American" een vrij gevarieerd album met genoeg tophits. Het kan even tijd kosten voordat sommige liedjes op je groeien, maar over het algemeen is het album redelijk toegankelijk. Het behoort niet voor niks tot een van de sterkere albums uit mijn collectie!

Album rating: 4.5/5
Robin
Robin
Senior
Senior

Posts : 512
Join date : 2015-12-20
Age : 29
Location : Leiden

https://robinenkelly.forumotion.com

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum